Форум на PC Mania
https://forum.pcmania.bg/phpbb3/

„Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието
https://forum.pcmania.bg/phpbb3/viewtopic.php?f=1&t=55648
Страница 1 от 3

Автор:  `FairY` [ 27 Ное 2008 20:42 ]
Заглавие:  „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието

„Какво ли ти разбира главата?” или една изповед за образованието

Аз като средностатистически ученик и вече кандидат-студент започнах да си задавам въпроса какво научих в училище. За моите скромни 18 години мога смело да твърдя,че нищо от това, което е трябвало да зубря през годините, не ми е свършило никаква работа в живота. Разбира се, не броя онези часове пред телевизора, гледайки предавания като „Това го знае всяко хлапе” и „Стани богат”. Но стоенето на дивана и отговарянето на въпросите им не ми донесе нито доходи, нито интелектуални облаги. След като умственият багаж да българина се ограничава до ниво 5ти клас ( да не коментираме факта, че няма човек спечелил парите), то защо въобще ходим на училище в продължението на още 7 години.

След като почти завърших цикъла на своето средно образование стигнах до следния извод. От шести до дванадесети клас повтаряме всичко , което уж сме научили в основното училище, защото „повторението е майка на знанието”. Идеята тук би трябвало да бъде затвърдяването на наученото и евентуално допълване. Но този безкраен кръговрат от един и същ материал, те кара да загубиш и минималния интерес, който си добил като малък. Първоначалното желание да четеш повече книжки, за да имаш повече от другите червени точки или звездички на таблото до дъската в класната стая, се заменя от желанието да затопляме някой стол в близкото кафене вместо да влизаме на час. А и защо да го правим? Загубили веднъж желание да учим, ние търсим по-интересен начин за запълване на часовете. Това много рядко се изразява в четене на странична литература. По-скоро се практикува четворка белот, морски шах, бесеница и т.н – занимания , които не са чак толкова високо интелектуални. Така „повторението” се превръща в „баща на затъпяването”.

Вече завършващи гимназията, забравили как се учи или собственици на глави пълни с ненужна информация, ние започваме да се готвим за кандидатстване. „Зубърчетата” се справят с изпитите и записват „елитните” специалности в университета. Останалите сме на произвола на съдбата : някои ще бутнат пари под масата на ректора, други ще пуснат „дълбоките връзки”, а останалите с общи усилия ще избутат изпитите… И така учил или не отиваш при „елита”…

Вече студент. Влизаш в мечтания университет, мечтаната специалност. И като кон с капаци , заслепен от мощната фасада на съответния ВУЗ, влизаш вътре. На какво се натъкваш тук обаче? Ами… на остарели разбирания, социалистически и комунистически възпитаници, опитващи се да ни втълпят своето псевдовеличие и еродираност. А ние – млади, глупави и нищо не разбиращи , попиваме всяка информация тъй като учителят е „професор” и следователно знае повече от нас. Дали е така наистина? Обществото ни насажда идеята , че щом някой с толкова висока титла като „професор” или „доктор”, то той непременно знае много. Така ние младите си създаваме комплекси за малоценност, измисляйки си правила, които не знаем , но вярваме , че т.нар „професор” знае. Ако все пак имаме запазена част от бунтовническия ни дух от гимназията и се изправим срещу „интелекта”, търсещи обяснения и отговори на нашите въпроси по дадена тема, то ние получаваме насреща крясъци и истерично поведение, но не и отговори. Но това е нормално – реакцията на „образованото” към наивността на „неукия”. Научаваме се да мълчим и да вярваме в правотата на лекторите и ставаме еднакви. Загубили веднъж своята свежест и индивидуалност ние предаваме проблема с образованието на нашите деца и така цикълът на безразличие и безпомощност ще продължава да съществува.

Нима сме толкова неуверени, за да се изправим и да покажем, че ние сме бъдещето и ние знаем и можем. Да си кажем честно – така е – неуверени сме. Защото не ни пука! Или може би ни пука, но просто, когато се изправим отсреща получаваме като отговор: „ Ти си малък, какво ти разбира главата?”, вместо да получим някакво логично обяснение или поне частица отговор.

Моят въпрос към учителите и родителите е „Наистина ли сме толкова малки, че да не разбираме?” или просто предишното поколение вече е минало фазата на бунта и е стигнало до идеята, че времето учи на примирение.




Edit: това не е за Творческия форум , защото не ви искам мнението от художествена гледна точка, а по темата...

Автор:  Duke [ 27 Ное 2008 21:00 ]
Заглавие:  Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието

Напълно съгласен! Човек без инициативност, без мечти и стремеж да постигне нещо в живота се унася в съня на схоластиката на скучната и сива образователна система. Някои рано или късно се събуждат, други неусетно преминават от един кръг в друг, лутат се. Бил съм свидетел на всички видове.
Колкото до лекторите във вузовете - те ни лъжат, че ни учат, ние ги лъжем, че се учим. Бил съм свидетел как лекторът си губи листята с лекции и в безизходицата - освобождава всички. Хора, които изкарват пари с това да говорят празни приказки, но без да подготвят адекватно в динамичната обстановка младото поколение, много от тях "работили" през комунизма и още живеещи в него.
Накратко - инициатива и воля - не може да се разчита на другите. Иначе ще те подмятат като парцал.

Автор:  NhazUl [ 27 Ное 2008 21:19 ]
Заглавие:  Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието

Ммм. Тръгвам през спомените си за първи клас и прилежното смятане на 2+3, минавам през съчиненията разсъждения и истерията в седми клас, през (не)ученето след това и стигам до прилежното (да бе) зубкане на теми по биология и решаване на тестове. С мисълта днес да мине, докато някои пишат хомоложен ред на алканите, а аз драскам Бафометови печати на гърба на тетрадката. Да, всичко, което чета в поста ти. Ни повече, ни по-малко. И ми е ясно какво ще правя в двете, трите или най-много петте години нататък. И се усещам, че дванайсет години ей така си се вея от нас до даскало и обратно.

Да, добре, обаче защо програмата на образование е такава, че всичко, което учиш (с изключение на писането и четирите аритметични действия, и да кажем елементарната обща култура, която придобиваш в четвърти-пети клас) ти трябва за най-много пет години напред? Така беше с глупостите за баба Илийца и бялата лястовица, така ще е може би и с темите по биология (макар че с моята специалност точно те ще ми трябват, Андрей358 да каже). Но защо ми пълнят главата с неща, които едва ли ще ми бъдат от полза, например историята на западноевропейските войни в най-малки детайли или пък изследване на полиномни функции (така де, едва ли ще се занимавам някога с висша математика).

Иначе, винаги го е имало възприятието "като си млад - мълчи, не знаеш". Не знам, в точните науки, по-конкретно молекулярната биология, за която се глася, може би е в по-малка степен, съдейки по сегашните ми преподаватели. Но да, винаги някой ти затапва стремежа да разбереш нещата с това, че си прекалено незрял. А когато узрееш, е, нещата най-често са се променили. Добре, че не съм възпитан баш по този начин и имам някаква воля да го преодолея.

Автор:  Ледник [ 27 Ное 2008 21:25 ]
Заглавие:  Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието

В момента работя по една стройна и непоклатима критика на образователната система, както и реформа, която да замени сегашната, очевидно нефункционираща бюрократична машина. :rockon:

Очаквам вашите предложения какво конкретно трябва да се измени в образованието от първи до дванайсти клас, за да започне то да върши това, за което е предназначено.

Автор:  d4rk.1nside [ 27 Ное 2008 21:32 ]
Заглавие:  Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието

Ледник написа:
В момента работя по една стройна и непоклатима критика на образователната система, както и реформа, която да замени сегашната, очевидно нефункционираща бюрократична машина. :rockon:

Очаквам вашите предложения какво конкретно трябва да се измени в образованието от първи до дванайсти клас, за да започне то да върши това, за което е предназначено.

спокойно

за тебе ше гласувам не за друг

Автор:  Дади [ 27 Ное 2008 21:34 ]
Заглавие:  Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието

Не сме неуверени, тъпи сме. Една голяяяма част от хората на и около моите години (17) са си директно за евтаназия. Надали е изцяло тяхна вина, родителите, приятелския кръг и, разбира се, изродите-преподаватели, на които ще попаднаш в даскало малко или много те превръщат в издънка на обществото . . .

В това отношение смятам, че съм изкарал невероятен късмет. Родителите ми са наистина сред най-умните хора, които съм виждал. Имах шанса да попадна в хубаво даскало, с един наистина брилянтен клас и читави даскали (в по-голямата си част!). Проблема е, че масово положението е обратното. Петдесет години комунизъм превърнаха голяма част от населението в нек'ви изроди, отгледани от ненормални бабки и дядовци, които над леглото си имат икона на Ленин и всяка нощ й се кланят. Разни малоумни дъртаци, дека се бутат по тролеите и си обясняват как "това младото поколение, не е като едно време - все вандали и хуни са" и ръсят някакви лайна за светлия образ на бай тошо. И децата на тези хорица са малко или много увредени и предават на собствените си деца същите глупости. За първите седем години всеки е чувал лафа, изпуснат ли те тогава - няма кога да те хванат.

Реално обаче, ако образователната система беше на ниво - майната им на родителите, те даскалите принципно могат да се опитат от теб човек да направят. Ама за 200 лв месечно занимава ли му се на човек? Отиваш, говориш четирдесет минутки пред нек'ви деца - пък те я те чуят, я не. После отиваш, преподадеш някакъв курс за два часа и хоп - няколко хилядарки директно у джоба. Голяма част от даскалите пък са някакви, които сериозно не знаят къде се намират. Ей богу, всъщност като тях няма хора, с подобно влияние. Представи си - пред себе си имаш двадесет деца, на някаква по-нормална възраст (разбирайте над 15). Говори им истини, по дяволите. Като животът ти е зле - ей ги е хората, които в един момент ще управляват тая държава. Пред теб са и ти имаш възможността да им набиеш в главите какво е правилно и какво - не. Само дето учителите масово ги боли хуя. Тука си е малко и български манталитет, де - що пък аз точно да се занимавам с това?

Туй ни е проблемът на нас - един масов мързел, апатия. Всеки ден - дееба и градския транспорт, дееба и даскалото, дееба и педерастите по улиците, дееба и правителството, дееба и държавата, дееба и полицията, дееба и данцътеи, дееба, дееба, дееба. Ама само "дееба" знаем, никой никога не сяда да свърши нещо. Ей богу, оня ден се бях надъхал и за петнадесет минути бях готов да отида и на седмо соу да им троша прозорците или поне да пусвам на висок глас директорката. Ама, на, мина ми и на мен - "майната му" си казах.

Та, за образованието беше въпросът - занимава ли му се на даскала? Отива в седем часа на работа, след като е станал в шест, при положение, че си е легнал късно вечерта. Бута се в градския транспорт, настъпват го и го мачкат, съзне, щот' няма парно. Пристига и веднага влиза в час. Къдео го чакат двадесет лекенца, които само се чудят как да му вгорчат живота. Ако той иска, ако той е свестен човек - ей богу, това няма да му е проблем. Как става тая магия, че моят клас, в които принципно са някак fifty-fifty - и колосални идиоти, и що-годе свестни хорица, млъква и слуша с интерес в часовете по Български, по история и по право? Причината е очевадна - даскалите. Как го постигат - не го разбирам, но някак успяват да задържат вниманието на клас, които в други часове изобщо не обръща внимание на преподавателя и си се занимава със собствените си глупости.

Все си се отплесвам от темата и като цяло забравям за какво се борехме . . . ъъъ, абе, вижте сега. Образованието, родителите, приятелите - майната му на всичко. Ако ти искаш да си човек, ти ще станеш човек. Да, родителите ти могат да са копелета и тотално да ти увредеят детската психика. Да, даскалите ти ще са уроди, ще си заобиколен от идиоти, които само се чудят с кого да излязат на кафе и кого да изебат довечера. Но ако ти им теглиш една майна, ако откажеш да си като тях, ако искаш да си нормален - бъди. Учи си, намери си хора, с които да се разбираш. Бягай на запад, там ще попаднеш на хора и ще станеш човек. Ако не искаш, ако оставиш да те понесе течението, ако просто се предадеш и бъдеш един от мнозинството - щот' така е готино, щот' всички са такива, щот' е по-лесно - хубаво, майната ти. Ще си живееш добре, вероятно, ще си намериш някаква работица, нищо чудно хубави пари да изкарваш, да си намериш женица/мъжец, да си народите дечица. В крайна сметка ще умреш. И децата ти ще повтарят твоето движение едно към едно. И техните деца. И техните деца. И така до края. Междувременно все ще се намери един идиот, на който окончателно да му писне и да вземе нещата в свои ръце.

Автор:  Rico [ 27 Ное 2008 21:35 ]
Заглавие:  Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието

Бидейки наляво-надясно, малко имам по различна гледна точка. Генерално погледнато на нещата, да тегаво е да учиш неща, които не ти трябват особено в дребни детаили. Но в крайна сметка от всичко получаваш някакво знание, по богата обща култура и по развит начин на мислене, което довежда до по голяма мобилност или иначе казано flexibility (от кариерна гледна точка също). От професионална гледна точка, на повечето места извън България (еле пък америка) се специализираш и това е, друго не можеш да работиш. Сега сигурно е оборима тази ми гледна точка, твърде генерализирам но какво се пъна да кажа, е че бг образованието ми даде една стабилна основа за като заминах за Италия, а тук в ю ес енд ей пък още повече. Да вярно не съм по добър от някой, който си е учил психология специално да кажем, ама дай му да реши едно обикновено квадратно уравнение и мътните го взели. С хора от какви ли не нации съм имал вземане-даване и българите си имаме доста добра обща култура и доста зрял начин на мислене (имам предвид хората дето са си ходили на училище и прочие, не боклуците дето след 6 клас не са стъпвали или са карали колкото да имат тройка, но може и прекалено националистично да си говоря ;р). От биологична гледна точка каквото и да учиш то ти изгражда мрежата от неврони и информацията пътува по бързо, което ти помага в други сфери (тука други форумци или Лили ще го обясни по добре от мен, тя си знае биологията).

Ако сравня образованието с това в другите страни, българското изобщо не е чак толкова лошо. Въпреки, че сегашната обстановка няма как да я знам защото не съм бил в българско училище от 4-5 години.

Автор:  d4rk.1nside [ 27 Ное 2008 21:49 ]
Заглавие:  Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието

Дади написа:
..

бате , нема да коментирам точно какво каза и какво не , правилно ли беше или не.. само да отбележа , че понякога доста ме дразни факта лекета на мойта или по-низша възраст да коментират комунизъма с минало несвършено , опитвайки се да придадат по голема истинност на твърдението.


без лоши чувства , както винаги
и не , леке не беше персонална обида .. прибери жегнатата част от теб назад уеко да не стават форумни битки хихаи

Автор:  Omega-x [ 27 Ное 2008 22:56 ]
Заглавие:  Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието

Прекалено много съм скапан, за да пиша квото и да е сериозно, само ще те поправя в частта ти за ВУЗ-овете. Ясно е, че си чувала само неща, но не си имала взимане даване.

Това, за което ти говориш са преподавателите в ТУ, евентуално умрели специалности в СУ, може би ВИАС, УНСС и разните надувки в НБУ. Само дето, нещата не са такива каквито ги описа. Повечето ми преподаватели са "бунтари", както ги описа и няма нито един с леви убеждения или да е подкрепил 1 път социалистическият строй в България. Забраненено ни е да четем всякви предговори и разсъждения, които са издавани преди 1989, освен ако те не са казали, че можем да ги четем. И никога до сега не съм чул някъде, при въпрос преподавател да не ти отговори.

Автор:  Progressor [ 27 Ное 2008 23:00 ]
Заглавие:  Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието

NhazUl написа:
Да, добре, обаче защо програмата на образование е такава, че всичко, което учиш (с изключение на писането и четирите аритметични действия, и да кажем елементарната обща култура, която придобиваш в четвърти-пети клас) ти трябва за най-много пет години напред? Така беше с глупостите за баба Илийца и бялата лястовица, така ще е може би и с темите по биология (макар че с моята специалност точно те ще ми трябват, Андрей358 да каже). Но защо ми пълнят главата с неща, които едва ли ще ми бъдат от полза, например историята на западноевропейските войни в най-малки детайли или пък изследване на полиномни функции (така де, едва ли ще се занимавам някога с висша математика).

Това дали дадено нещо ще ти е от позва зависи от теб,смисъл ако си решил да ставаш лекар биологията ще ти е от полза,а за историята няма да ти дреме примерно.Друг пък се интересува от география и смята математиката за пълна простотия,друг пък друго нещо.Така че няма начин да не учиш "глупостите" поради причината че за други това е важно.След 7-8 клас вече си избираш "паралелка" демек в какво да се специализираш но тук е проблема,че в повечето случай "специализираноста" на паралелката е само на хартия - примерно аз след 8 клас влязох в паралелка с специализирано изучаване на информатика и английски език и това което ме озадачи е че въпросните предмети не само че не се обръща повече внимание а дори напротив часовете по информатика минават в цъкане на ЦеЕс/гледане на клипчета в утюб докато учителите от другите предмети(за който ми е през оная работа например история,география) ни скъсват задниците...поне при мен беше така и с такова впечатвение за другите съм останал.
Аве образователната ни система смуче яко,според мен това което е необходимо е доста повече сериозност,точност и мотивираност от страна на преподавателите,липсата на която е в резултат на ниските заплати и най-вече(според мен) на поведението на масата "ученици" голяма част от които са там за всичко друго но не и за тяхното усъвършенстване,правещи всичко възможно за да вгорчат живота на учителя си и на желаещите да научат нещо.Необходим е ред и дисциплина!
Както и да е,не вярвам да има някакво подобрение в бъдещето съдейки по масата индивиди а именно ученици/учители/директори/министи,всички проблеми в образованието и не само в него се дължат на обществото и по точно на масата народ както и на правителството(не само сегашното но и предишните),нужно е масово самоусъзнаване.
Възможно е да говоря пълни глупости,но така мисля аз и това е мнението ми...

Автор:  Omega-x [ 27 Ное 2008 23:13 ]
Заглавие:  Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието

оф що
трябва ли да ви отварям очите? Образователната система в средното училище в голям процент е идентична с тази от преди 89-та година. Проблема на онази образователна система е, че се опитва да създаде от всеки от нас работник, който е приложим на всякакви позиции. За да можете със същият успех да сте агро-нещо си в ТКЗС, да сте сметкаджия в някое село, работник в химически завод, работник в металургичен завод.

За да има промяна, трябва да се въведе стройна и взискателна обучителна система от първи до 5-6 клас, а гимназиите да бъдат с възможност за избор. Т.е в дадена гимназия да се учи наистина сериозно история, в друга информатика, в трета география и икономика. Но да се учи така, че да обхваща множество компоненти от дадения научен дял, т.е, в това по история, не просто да имате 6 часа седмично история, а да имате предмети по антична, римска, средновековна и тн история, които да се учат в в продължение на години, а не както сега всяка година по един период. В това с информатика, да учат няколко езика и то няколко години, и т.н, и т.н.

Естествено, ще има и предмети за обща култура :> И като цяло вместо да сте универсални работници, но добри в нищо, вие ще излизате специалисти в дадена област, което пък от своя страна ще засили изискванията към ВУЗ-овете, на които ще им се наложи да си качат нивото на преподаване. Ако всичко заработи както трябва(а няма, убеден съм) ще имам едни изключителни специалисти в различни областти. а и още нещо, висшето образование трябва да стане превилегия, а не масовост както е в момента.

Автор:  Gοסgle [Bot] [ 27 Ное 2008 23:14 ]
Заглавие:  Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието

80% от нещата които се учат в средното после се оказват безполезни, вярно е. Важни са останалите 20%, но кои са те? За всеки е различно, зависи после какво ще учиш. Това е причината за многото привидно безмислени неща, които ни карат да учим - да можеш сам да избереш просле какво да специализираш. Обикновено е нещо, което ти се е отдало, кефи те, интересува те, имаш заложби... Само че не можеш да разбереш какво е то предварително, без да си го учил поне малко.
За това и при влизането във ВУЗ те изпитват по предмети, които имат връзка с което после ще учиш - ако си го нанаучил, значи имаш заложби да продължиш в тази посока.

И, да, средното образование изпълнява още една, важна функция, за която не се говори - ЗАПЪЛВА ВРЕМЕТО НА ДЕЦАТА ЗА ДА МОГАТ РОДИТЕЛИТЕ ИМ ДА ХОДЯТ НА РАБОТА. :evil:

Автор:  iddqd [ 28 Ное 2008 04:38 ]
Заглавие:  Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието

Защо четеш баба Илиица, бялата лястовица и дон кихот в училище ли? ми ти щом незнаеш къв е смисала да прочетеш тези неща знчи ти е много плитак мозака. Замисли се малко и ще разбереш, че това което правиш изгражда това което си. Виж някои дето само яде и сере и става лайно.

Автор:  Vermic [ 28 Ное 2008 10:21 ]
Заглавие:  Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието

Празни приказки...

Автор:  NhazUl [ 28 Ное 2008 10:26 ]
Заглавие:  Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието

Прогресор, за профилираните палралелки. Съгласен съм с теб и с Омега, до 5-6-7 клас образованието трябва да е стегнато и пълноценно, така че да насочи учениците и да им даде избор. Вече след осми клас мнението ми напълно се припокрива с Омегата, избор на специалност в гимназията и качествено, разширено и задълбочено изучаване на специалността в тази гимназия трябва да има. До известна степен това е налице в моя случай (с профил биология съм и в 11 и 12 клас имам биология в училище по учебника за профилирана подготовка и отделно в Биологическия факултет по биохимия/генетика/екология), но дори в тези години часовете по химия и биология са по 5 седмично. Добре, има го по-разширеното обучение, но назад в годините съм чувал и за по-активно изучаване на съответния профил в училището.

Та до десети клас включително голяма част от времето се губеше например с английски, в който, забележете, гледахме филми като "Селото" и разни тъпи нига комедии без грам учебна цел. И естествено по 5 часа седмично бългаски и математика. Извинявайте, ама щом се налагаше в девети и десети клас (че и досега) ни се преподавт активно правописни норми, е на какво са ги учили моите съученици до седми клас? (Така де, и те къде са блейкали). А за математиката, дето роптах в предишния пост - е, след като съм с профил биология, защо ми е висша математика? Има две паралелки математици, които си я учат, на тях не им губят времето с биология. Съжалявам, че пак рева за собствената си гимназия, но просто давам пример.

Да, възпитанието и подходът на родителите са настина много важни. Не друг, а родителите имат задължението да дадат на детето си богата обща култура, да му изградят ценности и манталитет и най-важното - да го научат да мисли. Защото без мисъл то става или тройкаджийче, кето не само в училище, ама цял живот ще бачка колкото за тройка, или зубраче с 6 по всичко, ама от това 6 полза нулева. Без да научиш едно дете да мисли, то човек не може да стане.

Иддяд, за баба Илийца - имам предвид защо трябва да чета и зубря анализи за борбата й с кола и пейзажно-образния паралелизъм между зловещата утринна картина и душевното състояние на героинята? Хубаво, да ми преподават теория на литературата, похвати и т.н., особено ако съм с някакъв хуманитарен профил, това бих го приветствал.

За ВУЗ-овете нищо не мога да кажа, не знам.

И последно, Омега, за висшето - трябва да стане привилегия, ама надявам се, че нямаш предвид платена. Защото се сещаш, че тогава почти само мутричетата ще са висшистчета.

Автор:  `FairY` [ 28 Ное 2008 10:31 ]
Заглавие:  Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието

iddqd написа:
Защо четеш баба Илиица, бялата лястовица и дон кихот в училище ли? ми ти щом незнаеш къв е смисала да прочетеш тези неща знчи ти е много плитак мозака. Замисли се малко и ще разбереш, че това което правиш изгражда това което си. Виж някои дето само яде и сере и става лайно.


Баба Илийца , бялата лястовица и най-малко Дон Кихот са ми помогнали да си изградя това , което съм ... В училище можеш да се развиеш само в две страни или си вечния натегач или си вечния непукист. Не можеш да лежиш на кълката, че защото ходиш на училище, а не седиш само в къщи да ядеш и сереш , то ти няма да се превърнеш в лайно. Защото има много лайна и от тези,които ходят на училище... Училището те учи на лицемерие и гъзолизане. В това ли ще се превънем след време?

Автор:  Vermic [ 28 Ное 2008 10:34 ]
Заглавие:  Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието

Пак празни приказки...

Хора вземете се в ръце!

Държавата е абдикирала!!!

Трябва да сте единни а вие се делите!Образование няма след 1994 година официялно!Неофициялно от 1989.

Това е изгнилия капитализъм/демократизъм към който се стремим.Защото той гние и не спира.

Два изхода има от ситоацията!

Да се вдигне революция или да се примирите и да си омрете в мизерия!

Има и друг изход той е да се махнете от тук!

Поднасям ви истината каквато е!

НЯМА УЧИЛИЩЕ!ТОВА Е ЗАТВОР!

Автор:  NhazUl [ 28 Ное 2008 10:36 ]
Заглавие:  Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието

`FairY` написа:
В училище развиваш можеш да се развиеш само в две страни или си вечния натегач или си вечния непукист.


Извод - това дали ходиш на училище или не; учиш или не; непукист или натегач или лицемер или каквато там личност си станал в училище - та тия трите нямат нищо общ помежду си. Мързи ме да отворя учебника на комбинаторика (едно от нещата по математика, които все пак ще ми трябват) за да пресметна броя комбинации.

Вермик, стига бе, дебил.

Автор:  Steel [ 28 Ное 2008 10:38 ]
Заглавие:  Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието

`FairY` написа:
iddqd написа:
Защо четеш баба Илиица, бялата лястовица и дон кихот в училище ли? ми ти щом незнаеш къв е смисала да прочетеш тези неща знчи ти е много плитак мозака. Замисли се малко и ще разбереш, че това което правиш изгражда това което си. Виж някои дето само яде и сере и става лайно.


Баба Илийца , бялата лястовица и най-малко Дон Кихот са ми помогнали да си изградя това , което съм ... В училище развиваш можеш да се развиеш само в две страни или си вечния натегач или си вечния непукист. Не можеш да лежиш на кълката, че защото ходиш на училище, а не седиш само в къщи да ядеш и сереш , то ти няма да се превърнеш в лайно. Защото има много лайна и от тези,които ходят на училище... Училището те учи на лицемерие и гъзолизане. В това ли ще се превънем след време?
Едва ли. Защо? Защото аз лично възприемам повечето часове в училище като ненужни глупости, преподавани от стари учители със стари разбирания ("момченцееее, ще ти издърпам ушитеееееее" - оня ден, няма ташак) и изобщо повечето ученици, надявам се, възприемат отношенията с тях като "изкуствено" поведение, т.е. са съвсем различни в училище и в "истинския" живот.

П.П. Вермо, млъкни най-после бе, дееба.

Автор:  NhazUl [ 28 Ное 2008 10:43 ]
Заглавие:  Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието

Не съм съгласен, Стийл, поне не напълно. Зависи от учителя. Имам някои учители от "старата школа", които са на и отвъд пенсионна възраст, ама пък обясняват кристално ясно. Има пък други, техни връстници, с наистина остарели разбирания и за преподаване, и за отношения. Всичко е относително.

Страница 1 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ Лятно време ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/