За AI има няколко добри книжки (предимно за писане на ботове за игри/НПЦ), но ще са ти от полза, макар че в тях се разисква повече скриптираното поведение на дадено НПЦ. Има ги в demonoid.com
За невронни мрежи:
http://www.sourcecore.net/forums/ (iBob -> луд манияк на тази тема, също един от програмистите на ЕРА), може да си лафиш с него в #c++
В нет-а не съм се ровил за невронни мрежи, но до колкото си спомням в bgdev.org беше разисквана подобна тематика, може да метнеш и там един поглед, за другото, ползвай Гугълчо. Също в ГеймДев.нет имаше преди една доста добра серия от статий за AI (flipcode.com макар закрит, мисля имаше и той една статия за AI, отново предимно за игри).
За драйвъри, ако е за линукс, тогава може да погледнеш уроците на PxL в bgdev.org, ще ти дадет насока, а ако питаш гугъл ще получиш 2 доста обширни статий от порядака на 11 страници всяка. Но там е лесно, защото имаш добро API и лесно се работи с кернел-а.
За Уйндолс е много по-различно и сложно. Там зависиш и от версията на ОС-а, не съм се занимавал с писането на драйвъри под Уйн, затова повече инфо ще намериш в msdn форумите и предполагам codeproject + google.
Успех в това, което си подхванал. Не е лесно, но сигурно знаеш.