denik написа:
икономически изгодно
Не, не и не. И още веднъж "не", за всеки случай. Дори не знам за кого имаш предивд, че е "изгодно" ? За българина - could be, от цената на билет за Ф1 отпада цената за пътуването до Турция или Унгария, но фактът остава, че свестните билети са от 100 евро нагоре. Тоест 200 лева за два часа шоу, освен ако не ходиш да гледаш фийдър сериите от рода на ГП2 и свободните тренировки :- )
Освен това тазгодишното състезание на Истанбул парк - широко считана за една от най-модерните и добри писти в света - беше
много под капацитета. Изгодно ли е да имаш писта, при положение, че единствените ти приходи идват от билети? И това е така, защото таксите, които другарят Бърни иска, за да даде лиценз и да пусне кервана от Ф1 на някоя писта е ЕПИЧЕН. Затова се говори, че писти като
Спа,
Нюрбургринг и
Хокенхайм, може да загубят постоянното си място в календара и вместо това да се редуват. Просто защото състезанията са на ЗАГУБА, освен ако не намериш епичен спонсор (а те взеха, че почнаха да привършват покрай кризата) или ако държавата ти не е нефтено емирство. Тааа, изгодно? Nope, not in the slightest.
Освен това
никой няма интерес да тури писта тук, в България. Аз като фен съм против, какво ли остава за останалия западен свят. Върнете ми Имола и Индианаполис, барабар с Аделаиде и останалите класически писти, thank you very much. Целият шум покрай нашето домакинство се вдига заради а) предизборни схеми на старото правителство и б) Бърни се опитваше да ни ползва като коз в преговорите си с турците.