Форум на PC Mania http://forum.pcmania.bg/phpbb3/ |
|
Бензин vs. Дизел http://forum.pcmania.bg/phpbb3/viewtopic.php?f=1&t=60579 |
Страница 1 от 2 |
Автор: | denik [ 07 Дек 2009 23:52 ] |
Заглавие: | Бензин vs. Дизел |
Такаа Днес аз и Vermic освен че имахме взаимни изживявания от анален характер, захванахме и един много сериозен спор на тема как е по-добре да върви вашата кола (не камион, не тир, не автобус) - на бензин или дизел. Единият от нас твърди, че дизелът е доста по-добър, защото: - разходът е доста по-малък - цената му е доста по-ниска - при отпускането на съединителя, не е нужно да се подава газ, защото колата сама си продължава (тук е малко относително, но тези които са карали и двата типа ще разберат за какво става дума) - като цяло кпд-то е доста високо Другият от нас твърди, че бензинът е доста по-добър, защото: - въпреки всички неоспорими плюсове на дизела, усещането да чуеш бензинов мотор, да ускориш с него и да вдигнеш едни по-стабилни обороти, е несравнимо - майната му, че е неикономичен - неслучайно хората са казали "да имаш бензин в кръвта" - защо всички супер коли (ферарита, ламборджинита, астън мартини; да не говорим разни зонди, кьонигсгеги и т.н.) са на бензин? (тука контрата на другия е - ама на не безизвестното състезание 24 часа на Льо Ман дизеловите мотори взеха да печелят повече и да издържат) edit: Не говорим за гъзария или показност, а за чистото удоволствие от шофирането |
Автор: | Ред [ 08 Дек 2009 00:02 ] |
Заглавие: | Re: Бензин vs. Дизел |
Дизел. Няма кво да се филмираш с тоя "бензин в кръвта" |
Автор: | Kamelot [ 08 Дек 2009 00:04 ] |
Заглавие: | Re: Бензин vs. Дизел |
Аз немога да изкажа компетентно мнение, но от посочените доказателства мога да заключа: Дизел = практичният човек Бензин = Гъзарят, или човек който наистина харесва да се вози с колата си а не я използва само за транспорт от точка А до точка Б. |
Автор: | Bagerist0 [ 08 Дек 2009 00:16 ] |
Заглавие: | Re: Бензин vs. Дизел |
Бензин - за състезатели и олигофрени ![]() Дизел - за нормални хора... Учиш се да го караш (особено по-модерните с ел. подаване на газ, без жило), защото ти скача много и отведнъж, по-муден е двигателя ако не е в обороти, много по-тесен работен диапазон... П.С. Май дизелчето е по-яко - като мечка е ![]() |
Автор: | Known Soldier [ 08 Дек 2009 00:53 ] |
Заглавие: | Re: Бензин vs. Дизел |
denik написа: - при отпускането на съединителя, не е нужно да се подава газ, защото колата сама си продължава (тук е малко относително, но тези които са карали и двата типа ще разберат за какво става дума На скромното фиатче браво което карам от около две години(и е на бензин) също мога да не барам газта на първа и втора предавка. Не знам дали на дизелите не става номера и на по-горните, но поне мен ме съмнява да можеш да караш на четвърта(примерно) без изобщо да подаваш газ. По темата- всичко зависи от човека който кара колата. Тук просто нещата не опират до факти, а до лични предпочитания. |
Автор: | botlik3 [ 08 Дек 2009 03:43 ] |
Заглавие: | Re: Бензин vs. Дизел |
Е те тука вече мога да се изкажа компетентно. Дизела: - Всички предимства, които каза Дилдо. - Дизеловите коли като цяло са по-скъпи, а и поддръжката е много по-скъпа (филтри, масла и т.н.) Затова въпросът за икономичността е доста спорен. - По-голям въртящ момент при ниски обороти. Бензина: - Всички неща, които каза Дилдо. - Новите бензинови двигатели за изненадващо икономични. Не колкото дизеловите, но разликата е много малка. - Отделяните вредни емисии са много по-малко. - С новите малолитражни двигатели с турбина КПД-то се увеличава много за сметка на намаляващия разход. Извод: И двата типа имат предимства и недостатъци, но за мен номер едно ще си останат бензиновите. Може да горят малко повече, но поддръжката е по-евтина и си заслужава. |
Автор: | Аз [ 08 Дек 2009 04:02 ] |
Заглавие: | Re: Бензин vs. Дизел |
Дизел мадафака ![]() Почнах с него и му свикнах всички магарии ![]() |
Автор: | Vermic [ 08 Дек 2009 12:14 ] |
Заглавие: | Re: Бензин vs. Дизел |
Браво за темата Дидо ![]() ![]() Ще те повозя на Toyota-та и ще си промениш мнението ![]() |
Автор: | denik [ 08 Дек 2009 12:45 ] |
Заглавие: | Re: Бензин vs. Дизел |
Vermic написа: Браво за темата Дидо ![]() ![]() Ще те повозя на Toyota-та и ще си промениш мнението ![]() Добре, и аз ще те повозя на форда да видим ![]() |
Автор: | Vermic [ 08 Дек 2009 13:20 ] |
Заглавие: | Re: Бензин vs. Дизел |
denik написа: Добре, и аз ще те повозя на форда да видим ![]() Добре ![]() |
Автор: | AcTivE [ 08 Дек 2009 13:45 ] |
Заглавие: | Re: Бензин vs. Дизел |
Ти луд ли си дизеловият двигател да има по-скъпа поддържка? Не че съм автоексперт, но може да се каже, че помагам в стопанисвам дизелова японска кола още от 2002г. и за тези 7 години опит мога да ти кажа точно обратното! А и ако се запознаеш с дизеловият двигател по-обстойно ще разбереш, че няма какво толкова да се поврежда в него, както в бензиновият, който има по-сложно устройство. Карал съм дизел, газ, метан и турбодизел и имам впечатления и от четирите горива. Метанът си е жива мъка, но е адски икономичен. Газта едно време си беше без пари почти всички учебни коли бяха на това гориво и затова имаше толкова скъсани жени на изпитите, хаха. Аз гласувам за дизела заради изброените плюсове, а и едно време наистина си беше далавера когато дизела беше супер евтин. А и спокойно човека с "бензин в кръвта" може да бъде преименуван и на човек с "турбодизел в кръвта" по разбираеми причини. Но нали се сещате, че за удоволствието от шофирането не е толков важно горивото, колкото качеството и марката на автомобила ![]() |
Автор: | ТРУПОНАРЕЗЕНинс [ 08 Дек 2009 17:33 ] |
Заглавие: | Re: Бензин vs. Дизел |
Не се коси, френд. За бизнес си дръпни дизелово возило. (нека твоите счетоводители те светна защо) За лични преживелици, заповядвам - бензинова колица! +++++ Истината е, че и двата варианта имат плюс и минус. Но ако си Цар, ще употребиш и двете възможности. Мир! ![]() |
Автор: | Gipo [ 08 Дек 2009 19:49 ] |
Заглавие: | Re: Бензин vs. Дизел |
Дизел. Защо дизел? 1. Икономия - дизеловите коли харчат по-малко, дизела е по-евтин, но като си купуваш кола X от магазина с дизел, то тя ще е по-скъпа от същата кола, но с бензин. По прости сметки, разликата в разхода и цената на горивото отново обръщат общата сума в полза на дизела, само за няколко месеца. 2. За който не знае - дизеловият двигател има приблизително два пъти по-дълъг живот. За това като си купуваш кола на старо, по-добре да е дизел. (колите на газ имат 3 до 4 пъти по-кратък живот на мотора в сравнение с тези на дизел) 3. В последните години се работи яко за подобряване на дизеловите двигатели, докато бензиновите не са пипнати от мнооого години (справка комънрейла(CDI, DCi, TDci...)). 3. Дизеловото гориво замръзва при по-висока температура(или по-точно се получават кристалчета). За това и е всеизвестно, че дизеловата кола пали по-трудно зимата. От няколко години обаче всяка сносна кола има "система за студен старт", която решава проблема напълно. 4. Защо няма супер-автомобили с дизелов двигател? Със сигурност не е, защото бензиновите двигатели превъзхождат дизеловите. По-скоро нещата опират до предрасъдъци и стереотипи. Освен това за компании, които никога преди не са произвеждали дизелови двигатели е малко трудно изведнъж да изкарат успешна серия дизелов двигател. Сега като се замисля, Порше биха могли да го направят, защото вече са собственост на Фолксваген, които са собственици и на АУДИ... които пък се славят с едни от най-добрите дизелови двигатели въобще. 5. В момента в топ 10 (и топ 100 ако щете) на най-здравите двигатели за масови автомобили са само дизелови двигатели. Всяка една кола, която е печелела "кола на годината", го е правила с дизеловите си двигатели. 6. Това за по-големите разходи на дизеловите двигатели беше смешно ![]() 7. Айде малко да поговорим за скоростните характеристики - опита ми с бързи коли с дизелов двигател приключва с един VW Phaeton с 5литров V10 двигател и едно Ауди А8 quattro с 4литров V8 двигател(но с тунинг от ABT, благодарение на който колата беше по-мощна от S8ца, която е с ~450коня). Ами какво да ви кажа, в спортен режим тия коли създават доста сериозно претоварване и те залепят за седалката. Като АУДИто имах възможност да го карам почти ежедневно в един период от време ![]() Аз лично като карах Golf GTI на един приятел и след това А3ка 1.9TDI, не открих осезаема разлика в скоростните им качества. И двете бяха с фабричните коне. Това горе едва ли ще накара някой да предпочете дизела. Карал съм коли и с двата типа двигател и съм изградил мнението, че дизела има повече плюсове, отколкото бензина. |
Автор: | Vermic [ 08 Дек 2009 20:58 ] |
Заглавие: | Re: Бензин vs. Дизел |
Гипо напълно съм съгласен с това което написа! |
Автор: | Telba [ 08 Дек 2009 21:37 ] |
Заглавие: | Re: Бензин vs. Дизел |
Хибрид !!1! Водород-горивна клетка > секс. |
Автор: | Gοסgle [Bot] [ 08 Дек 2009 22:29 ] |
Заглавие: | Re: Бензин vs. Дизел |
Газова уредба. По-тънко излиза. Ако пък толкова искаш да караш бързо, превключваш на бензин. Аз съм го правил само веднъж - в немско, като излязох на 4-лентов аутобан. Къде из София ще караш бързо с тези задръстванията? Вече и Цариградско шосе е претъпкано. |
Автор: | Макс Пейн [ 09 Дек 2009 19:33 ] |
Заглавие: | Re: Бензин vs. Дизел |
Господи, колко глупости на едно място! Цитат: - при отпускането на съединителя, не е нужно да се подава газ, защото колата сама си продължава (тук е малко относително, но тези които са карали и двата типа ще разберат за какво става дума) Това тук зависи от въртящият момент при обороти на празен ход - демек ~ 800 при бензин и около 600-700 при дизел.Тъй като на БГ пазара МАСОВО се карат коли с 1.4-1.6 бензинови двигатели, а дизелите са 1.9 при това с турбо - разликата във въртящият момент става голяма, при все, че бензинът то прави при по-високи обороти и ето го мита.Опитайте това с двигател с по-голям обем бензин и ще видите как и той в ниските тръгва без газ - моята кола е 2.0 с мек съединител и газ на тръгване рядко пипам. Цитат: - като цяло кпд-то е доста високо Като цяло поне 90% от дизелите са с турбо.Не сравнявай ябълки с круши ами сравти турбодизел с турбобензин и тогава разликата се стопява много.А за атмосферти ДВГ дори не е нужно да говим - такъв дизел вече няма не поради високо КПД... Цитат: - майната му, че е неикономичен - неслучайно хората са казали "да имаш бензин в кръвта" Неикономични бяха бензините, в момента един чисто нов Passat CC 1.8 TFSI 160кс дава разход от 11 градско във Варна. Цитат: - защо всички супер коли (ферарита, ламборджинита, астън мартини; да не говорим разни зонди, кьонигсгеги и т.н.) са на бензин? (тука контрата на другия е - ама на не безизвестното състезание 24 часа на Льо Ман дизеловите мотори взеха да печелят повече и да издържат) Защото дизелът като цяло е по-тежък двигател а при спортните коли се гони ниско тегло + задължителната турбина, а доста производители държат колата да бъде атмосферна заради по-специфичното усещане при шофиране и липса на турбо лаг.Също така бензиновият двигател се развърта по-бързо.Да не коментираме звукът, който е важно качество за една спортна кола.Между другото, защо приемате суперколите и състезателните коли като каймакът на авто-индустрията? Цитат: Дизел - за нормални хора... Учиш се да го караш (особено по-модерните с ел. подаване на газ, без жило), защото ти скача много и отведнъж, по-муден е двигателя ако не е в обороти, много по-тесен работен диапазон... Учиш се да караш каквато кола ще караш, но по-лесен е прехода бензин->дизел отколкото обратното, защото бензина е малко по-сложно да го караш наистина добре. Цитат: - По-голям въртящ момент при ниски обороти. И никакъв във високи, поради липсата на такива. @AcTivE - дизела има капризни дюзи, има турбо, по-претенциозен е откъм масло.Не знам какво сложно видя в бензина за обслужване и много неща за повреда, но разликата между това да обслужиш 1.9TDI двигател и 1.8T такъв е над 200лв... @Gipo 1.Прочети това и говори, за Active също се отнася. http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.ph ... 76#p897476 2.Това като си купуваш чисто нова кола ме съмнява да те вълнува, а именно поради тази причина втора ръка дизел внесен в България под 300 000км няма, пък нема да му е по-дълъг живота.Още повече, че това е мит от старите дизели, в днешно време никой не прави толкова здрави коли - няма финансова изгода от това.А качествено сложена газова уредба съкращава живота и мощността на бензина и вдига разхода с до 5%. 3.Погледни последните дизелови ДВГ - например 1.4 TFSI на VaG групата и пак говори. 3.А при бензина дори не се замисляш. 4.Обяснил съм по-нагоре за суперколите. 5.Кола на годината е конкурс, в който никога не се взима конкретна модификация.Виж сайта и спри да говориш глупости. 6.Смешно или не, виж линка и пак кажи 7.И какво каза с тоя опит? Сложи 2 коли от 1 и същ клас ( например BMW 740i и 740d ) една до друга и прави стартове - от летящ, от място, както искаш.После ми говори пак за динамика. Да, фен съм на бензина, но всичко зависи от конкретния автомоблил.За SUV, среден клас автомобили и дори някои лимузини дизелът е по-подходящ защото като цяло спокойната, плавна работа на дизела подхожда с философията на съответния клас автомобил, докато при едно купе например бензинът е по-подходящ спрямо насочеността на автомобила към конкретни клиенти.Аз обичам купета и харесвам бензин, но ако някой ден си взема SUV - най-вероятно ще бъде дизел. |
Автор: | botlik3 [ 09 Дек 2009 20:20 ] |
Заглавие: | Re: Бензин vs. Дизел |
Squiz е напълно прав. А относто 24-те часа на Льо Ман и дизеловите двигатели - печелят заради по-рядкото спиране за презареждане, а не заради скоростта (тук въпроса за икономичността е съвсем друг). |
Автор: | AcTivE [ 10 Дек 2009 12:15 ] |
Заглавие: | Re: Бензин vs. Дизел |
Цитат: дизела има капризни дюзи, има турбо, по-претенциозен е откъм масло. Аз също съм съгласен със Squiz, но не чета авто форуми, просто през моето семейство са минали 8 коли (от които 3 дизелови) за последното десетилетие и съм имал честта да съм съпричастен към проблемите на всяка една. Капризни дюзи и претенции към маслото съм срещал само в книгите, защото на практика досега не ми се е случвало. Най-големият проблем, който е действително сериозен при дизеловия двигател е този с дизеловата помпа и там трябва да се кихат доста пари ![]() |
Автор: | Vermic [ 10 Дек 2009 12:31 ] |
Заглавие: | Re: Бензин vs. Дизел |
Помпата е важно да не се запуши за това само Лукоил нафта и проблеми няма. Имал съм приятели които са се оплаквали от ОМВ и Шел.Ауди Q7 мисля че беше дето му беше заминала помпата на 74 000 км и не му ги признаха от Ауди при положение че е показал бележки от къде е зареждал.3 700 лева за помпа. |
Страница 1 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ Лятно време ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |